joi, 3 august 2017

Recenzie ,,Elevul Dima dintr-a șaptea” de Mihail Drumeș

Titlu: Elevul Dima dintr-a șaptea

Autor: Mihail Drumeș

Editura: ART

Număr pagini: 458

Am citit pentru prima dată opera lui Mihail​Drumeș când eram încă necoaptă și neexperimentată în viață, prin calsele VI-VII și tot ce-mi mai aduc aminte de atunci este că am fost profund impresionată de conținut, chiar dacă, prin vârsta prea fragedă, nu reușeam să ,,gust” opera la adevărata ei valoare​. Ei bine, de atunci a trecut ceva timp și iată-mă acum, la aproape 10 ani de atunci, pusă din nou în fața unei cărți de-a autorului român, ,,Elevul Dima dintr-a șaptea”, pe care am dat-o gata într-un timp relativ scurt și a reușit​ să implementeze în sufletul​meu sămânța idealului universal literar.

,,Elevul Dima dintr-a șaptea” reprezintă cartea de suflet a multor generații, care fascinează într-o măsură atât de covârșitoare de la prima lectură, încât se cere citită și recitită, cu un nou val de emoții, la vârste diferite. Într-o cugetare alertă, aproape filmografică, romanul desfășoară în fața cititorilor săi aventurile ​lui Grig Dima care, după ce-și petrece prima parte a vieții la Londra, se mută la liceul ,,Mihai Bravu” din Craiova. Aflat la vârsta adolescenței, când libertatea e deplină​, iar visele sunt trăite cu maximă intensitate, eroul descoperă dragostea și odată cu aceasta fericirea, dar și mecanismele unei lumi ruinate, pe care își dorește s-o schimbe.

E o răzbunare destul de subită să întorci răul prin bine.

Elevul Dima, așa cum și cartea îl prezintă de la bun început, este acel om, acea ființă umană dotată cu o capacitate intelectuală care îi întrece cu mult pe cei din aceeași generație cu el, chiar dusă la extrem, spre haos. Urmând studiile acasă, în străinătate, Dima este suprimat de la libertatea adolescentină, iar proaspăta lui mutare la o școală normală declanșează​ elementul împotrivirii față de societate. Trăind după propriile principii morale, îmbrățișând dreptatea, munca, libertatea deplină, dar exercitând autoritatea​ și încăpățânarea, Grig ajunge până în punctul în care se ,,războiește” cu tot ministerul pentru a-și pune în practică ideile dreptății.
Tipologia personajului nu are seamăn, dar eroi în genul său au mai fost creați doar de scriitorii grei ai literaturii universale: Alexandre Dumas, Michael Zevaco, Lev Tolstoi, Karl May, dar, cu toate acestea, povestea atrage și dulceața marilor romane de dragoste ale istoriei: Romeo și Julieta, Tristan și Isolda, Paul și Virginia sau Manon Lescaut și Cavalerul des Grieux.

Fericirea e scurtă ca fulgerul care umple cerul de lumină.

Reușind să împletească majoritatea​ elementelor componente ale unei opere ideale, Drumeș aduce și complexitatea unei game largi de tipologii în care se încadrează majoritatea personajelor.

Orice femeie este regină din clipa când începe s-o dorească un bărbat.

Cu un stil colorat, presărând dragostea, acțiunea și aventura în cartea sa, redactată impecabil, autorul s-a înscris în topul celor mai buni scriitorii din literatura, atât română, cât și universală, marcând cu idei noi imaginația cititorului​.

Cuvântul doare mai mult decât fapta, iar limba e mult mai ascuțită decât sabia.

Recomand ,,Elevul Dima dintr-a șaptea” în special adolescenților, care trebuie să învețe să-și deschidă aripile și să zboare oriunde imaginația îi duce, pasionaților de romanele de dragoste, căci Mihail Drumeș creează cu siguranță o poveste nemuritoare și nemaiîntâlnită despre iubirea nebună și înfocată a doi oameni. De asemenea, cred de cuviință și necesar să specific și să repet că această carte poate fi citită la orice vârstă, de către oricine.

Viața nu are nevoie decât de iubirea​ simplă, de toate zilele, cu scopul ei cert. Marile pasiuni înfruntă timpul, legile firii, toată orânduiala lumii, în goana lor nebună, fără țintă și fără frâu.

Ofer indubitabil 5/5 steluțe acestei cărți și toată aprecierea mea autorului.

Cu drag pentru pasionații de lectură,