joi, 6 octombrie 2016

Recenzie ,,Eve” de Anna Carey

Titlu: Eve(vol.1)

Autor: Anna Carey

Editura: Leda

Numar pagini:288

O aventura distopica, petrecuta la 2032, la saisprezece ani dupa ce o molima aproape ca a sters toata populatia de pe suprafata pamantului. In ultima noapte petrecuta la scoala de fete, unde Eve era eleva, descopera ce se intampla in realitate cu absolventele si soarta cumplita care le asteapta.

Evadand din singurul camin pe care il cunoscuse vreodata, ea porneste intr-o calatorie lunga presarata cu piedici, in cautarea unui loc unde sa poata supravietui. Pe drum il intalneste pe Caleb, un baiat dur care traieste in salbaticie. Separata de barbati intreaga viata, Eve a fost invatat sa se teama de acestia. Ii va castiga Caleb increderea? Va gasi Eve un loc unde sa traiasca in siguranta?
       Pot sa spun ca mi-am format o parere destul de buna despre acest prim volum. Mi-a placut ideea cartii, cum a foat conturata actiunea, personajele si spatiul in care toate acestea au loc. A fost o lectura usoara, placuta, chiar daca pe alocuri a fost mai multa descriere, nu m-am plictisit datorita cuvintelor alese in asa fel incat atentia cititorului sa se mentina treaza.
       Uneori mi s-a parut exagerata naivitatea lui Eve, dar sa zicem ca o scuz datorita mediului in care a crescut. De asemenea, as fi vrut ca unele scene sa fie mai bine conturate din punct de vedere psihic. Ceeea ce vreau sa spun, este ca sunt unele scene in care as fi vrut sa simt teama, tristetea, pasiunea si adrenalina personajelor. As fi vrut sa fie intr-un ritm mai alert, care sa ma tina cu sufletul la gura, sa simt ca sunt acolo cu ele.
      Per total a fost o carte care mi-a placut si care m-a facut sa imi doresc sa citesc si celelalte volume.

Citate care mi-au placut: "A iubi pe cineva inseamna a sti ca viata ta ar fi mai rea fara ea."
      "Am invatat atunci un adevar crucial:ca o relatie se poate judeca dupa lista de lucruri nespuse dintre cele doua persoane."
     "Dragostea era singurul adversar al mortii, singurul lucru indeajuns de puternic sa se lupte cu stransoarea disperata a acesteia."
    Ce am invatat din aceasta carte: Am invatat ca nu trebuie sa avem incredere orbeasca in orice persoana care ne iese in cale. Ca atunci cand iubim pe cineva, suntem in stare sa facem orice ne sta in putinta ca acea persoana sa fie in siguranta, acest lucru venind din reflex, fara sa stam sa ne gandim prea mult su  ca dragostea este cel mai maret lucru de pe  pamant.

Anna.