vineri, 24 ianuarie 2020

Recenzie: "Ajută-mă să nu dispar"




Titlu: Ajută-mă să nu dispar
Autor: Petronela Rotar
Editura: Herg Benet
Număr pagini: 224
Categoria: Literatura contemporană



Ajută-mă să înţeleg de ce mi-a plăcut mai mult acest roman decât celelalte două pe care le-am citit până acum („Orbi” şi „Privind înăuntru”).
Ajută-mă să îi conving şi pe alţii de faptul că şi autorii români sunt talentaţi, nu doar cei de peste hotare.
Ajută-mă să mă bucur mai des de astfel de cărţi pentru că şi din evenimente triste putem învăţa lucruri frumoase.
Ajută-mă să ies mai des din zona mea de confort pentru a descoperi mai multe poveşti minunate.
Ajută-mă să sper în continuare că ...


Am citit o carte diferită care mi-a plăcut. Mi-a plăcut de Mira, mi-a plăcut de Savin, mi-a plăcut de Ştefan ...
Şi am ajuns să-mi pun tot felul de întrebări.

1.      Iubirea este doar pasiune?
Am precizat deja că îmi place Mira. Este o femeie puternică care iubeşte cu adevărat, intens. Se implică şi se dăruieşte complet, apoi se mulţumeşte cu ce primeşte. Pentru ea e de ajuns puţin. „Culege” firimituri din iubirea unui bărbat însurat. Trăieşte doar momente pasionale, nimic altceva. Este suficient doar atât pentru a fi fericită? Ce este fericirea pentru ea?

2.      Iubirea este doar atracţie?
La un moment dat, m-am aşteptat ca Mira să deschidă ochii şi să îşi dorească mai mult. Era un bun început dacă a doua relaţie nu avea acelaşi element comun: un bărbat însurat cu multe responsabilităţi. Merita să fie fericită pentru tot restul vieţii nu numai pentru o perioadă limitată de timp. Păcatul ei a fost să iubească de fiecare dată bărbatul nepotrivit, interzis. Neşansa ei a fost aceea că şi-a oferit iubirea sinceră fără a cere altceva în schimb. S-a bucurat din plin doar de momente pasionale ... şi atât. Nu înţeleg de ce s-a mulţumit să stea în umbră, dar înţeleg de ce nu a luptat pentru dragostea ei. Probabil, nu a vrut să destrame o familie. Familia pe care şi-a dorit-o mereu. Pentru asta o admir.

3.      Iubirea – mai multe compomisuri?
Când iubeşti cu adevărat eşti dispus să faci sacrificii. Dar, nu e de ajuns doar o persoană să renunţe la ceva pentru binele celuilalt. Oare Mira nu şi-a dat seama de asta? A iubit orbeşte şi a comis de două ori aceeaşi greşeală? De ce a trebuit să repete greşeala? Pentru a învăţa să iubească omul potrivit.

4.      Iubirea este siguranţă?
Pe lângă iubire, Mira a mai căutat protecţie şi siguranţă. Lucruri pe care nu le-a primit de la cei doi bărbaţi chiar dacă de fiecare dată i s-a oferit o viaţă de lux. A reuşit să se simtă bine atunci când a luat totul de la capăt şi şi-a aruncat capul înainte plecând într-o ţară străină.

Poate pare îndrăznneţ, dar aş încerca să-i dau un sfat Mirei: „Cere, trăieşte, iubeşte!”



Această carte mi-a fost oferită de editura Herg Benet pentru a scrie o recenzie. Le mulțumesc pentru acest exemplar. Mi-a plăcut! Sper să vă placă și vouă, dragi șoricei!


Puteți cumpăra cartea de pe următoarele site-uri: Editura Herg BenetLibrisElefant.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu