Recenzie: "TU"

Titlu: TU (ediţie de film)
Autor: Caroline Kepnes
Editura: Herg Benet
Număr pagini: 464
Categoria: Literatura universală

Au trecut 12 zile de când am terminat de citit cartea şi, deşi, mă tot gândesc la ea, am amânat momentul acela de a-mi aşterne pe hârtie impresiile. Nu am o explicaţie plauzibilă pentru asta. Mi-a plăcut romanul. M-am obişnuit şi cu limbajul vulgar folosit de Joe. Şi am înţeles că toate “nebuniile” pe care le-a făcut în numele iubirii nu mai aveau niciun farmec dacă nu exista acest “condiment”.
Acum nu mai am îndoieli. Ştiu ce trebuie să spun. Ştiu că TU eşti printre puţinele cărţi care a constituit o adevărată provocare. Mi-a captat atenţia, m-am ambiţionat şi am reuşit. Am reuşit să mă bucur de o carte diferită şi interesantă.
De ce afirm că este interesantă?
Datorită modului în care sunt descrise evenimentele, dar, mai ales, comportamentul protagoniştilor, Joe şi Beck. Ei sunt diferiţi şi, totuşi, identici. Băiatul este fascinat de Beck din prima clipă în care ea intră în librărie. După ce îi află numele îi este tot mai uşor să descopere noi informaţii.
Ea are un profil public pe Facebook şi postează pe Twitter neîncetat, dezvăluindu-i lui Joe tot ce ar avea nevoie să ştie: se recomandă pur şi simplu Beck, pentru prietenii ei, a urmat cursurile la Universitatea Brown, locuieşte pe Bank Street şi va fi la un bar din Brooklyn diseară – locul perfect pentru o întâlnire „întâmplătoare”. De aici şi până la începutul unei poveşti de dragoste nu mai este decât un pas. Un pas mic. Pentru că Joe intră forţat în viaţa fetei (află parolele de la toate conturile ei şi o urmăreşte constant) şi astfel îi anticipează fiecare mişcare.
Joe, o iubeşte cu adevărat?
Dacă iubirea devine o obsesie?! Categoric, nu! Faptul că îşi doreşte să aibă control asupra vieţii ei, nu îl transformă în bărbatul protector, ci într-un hărţuitor. Ştie cum să gestioneze situaţia şi orchestrează o serie de evenimente pentru a se asigura că Beck nimereşte în braţele lui primitoare. Şi astfel, se transformă în bărbatul ideal pentru ea.
Cât de sinceră este dragostea ei pentru el?
Nici ea nu ştie să iubească cu adevărat pentru că nu a fost, la rândul ei, iubită de părinţii ei. Pentru ea, iubirea înseamnă plăcere. Şi atât. Când dispare pasiunea, se plictiseşte şi începe să caute, din nou. Şi din nou. Iar Joe refuză să accepte asta.
Ce sacrificii este dispus Joe să facă în numele iubirii?
Şi reacţionează. Apoi, acţionează în felul său. Devine posesiv şi alege să înlăture orice obstacol care i-ar putea sta în cale. Chiar dacă asta ar însemna să ucidă.
Vor fi fericiţi împreună?
Şi dacă nu e suficient? Dacă atracţia dispare, ce mai rămâne? Monotonia îi poate ţine legaţi pe doi tineri ca Joe şi Beck? Mi-a fost greu să înţeleg deciziile celor doi. Mi-a fost greu să le accept raţionamentul. Acum refuz să cred că doi oameni majori preferă să trăiască pentru a-şi hrăni constant obsesiile. E revoltător şi fascinant, în acelaşi timp!
Citiţi cartea şi convingeţi-vă singuri! Merită!

Această carte mi-a fost oferită de editura Herg Benet pentru a scrie o recenzie. Le mulțumesc pentru acest exemplar.

Puteți cumpăra cartea de aici: Editura Herg Benet.