joi, 13 aprilie 2017

Interviu cu Silviu Urdea - autorul cărții "Nu mă tem"

 
 Astăzi discutăm cu Silviu Urdea, autorul thrillerului psihologic “Nu mă tem”; disciplinat, ordonat, cu un stil literar deosebit, a răspuns întrebărilor noastre și vă invităm să îl cunoașteți ! 
 
1. Cum ai început să scrii? La ce vârstă, ce ai scris, cum ai ajuns să scrii?


Silviu Urdea: Am început să scriu din dorința de a face ceva diferit și de a demonstra că nu toți sportivii sunt fără creier.
Primele pagini din Suflet pierdut, romanul meu de debut, le-am scris la vârsta de 20 ani.


2. Care a fost prima persoană care ți-a dat un feedback și care a fost reacția ta?

S.U. : Au fost mai multe persoane care mi-au spus părerile lor. M-am bucurat să le ascult și am avut de învățat după fiecare. Mai târziu le-am adaptat în următoarele mele proiecte. În Mai 2017 va apărea o ediție nouă la romanul Suflet pierdut, la editura LIBREX.


3. De unde a plecat ideea pentru ,,Nu mă tem”? Și cum ai ajuns la tema romanului?

S.U. : Povestea unui om care se află ținut prizonier începuse să mă bântuie de ceva vreme. Văzând că nu vrea să mă părăsească, am știut că era momentul să o transpun pe hârtie. 4 luni mi-a luat să-l scriu.


4. Cum ai ales titlul? E foarte sugestiv.

S.U. : M-am gândit că Nu mă tem se potrivește cel mai bine contextului poveștii, firului epic dar și moralei cărții.


5. Ai avut nevoie de inspirație sau ai putut scrie oricând?

S.U. : Am o disciplină riguroasă în ceea ce privește scrisul. Aceasta cred că provine din sport, nu știu. Am scris la carte zilnic, uneori chiar și de două ori pe zi. Uneori mai puțin, alteori mai mult. Pentru mine era important să scriu zilnic și constant, nu neapărat mult și dintrodată.


6. Te regăsești în vreun personaj? Dacă da, în care și de ce.

S.U. : Câte puțin din fiecare. Sunt convins că mulți dintre noi ne-am regăsi în ele, cel puțin, măcar o parte.


7. Ai multe informații din domeniul științific și psihologic, în carte. De unde le-ai acumulat și cum te-ai gândit să le îmbini în roman?

S.U. : Am citit, m-am documentat din diferite cărți, filme.
Fiind parte din pasiunea mea, această ramură, mi-a fost mai ușor să le introduc, să mă joc cu ele, în roman.


8. Cartea ta este psihologică, în primul rând. Apoi de acțiune, thriller. De unde ai pasiunea pentru psihologia umană și bolile psihice?

S.U. : Întotdeauna mi-a plăcut să studiez ceea ce ține de psihologia umană, modul nostru de gândire și percepție, despre cum ajungem să fim influențați de hormoni și ce ne face să acționăm în anumite feluri.


9. Spune-mi ceva de cuplul Filip-Ihrin, ceva ce poate nouă ne-a scăpat. 

S.U. : De-a lungul poveștii, între cei doi se naște o atracție. Această atracție se datorează fizicului, necesității omenești naturale.
Ihrin are frustrările ei majore în ceea ce-i privește pe bărbați, iar asta o face să reacționeze impulsiv de fiecare dată.


10. Ai avut vreo lansare de carte? Sau o promovare a ei? Dacă da, unde s-a ținut, cum a fost și pe cine ai avut alături, cum te-ai simțit tu? Dacă nu, ai vrea să ai?

S.U. : Am avut lansare la Brașov, în Decembrie 2016. Alături de mine a fost celebrul scriitor de bestsellere austriac, Bernhard Moestl, și poetul-actor Silviu Dudescu. În Februarie 2017 am avut lansare și la Craiova. În Martie am avut din nou o prezentare la Târgul Internațional de Carte și Muzică Libris Ediția a XIV-a de la Brașov.
Pe lângă astea, am avut câteva apariții la TV. Am fost invitat la o emisiune de la TVR CRAIOVA, ANTENA 1 BRASOV, mi s-a luat interviu de la NATIONAL TV, dar și altele.
Încerc să fiu cât mai activ și sper ca pe viitor să vin cu mai multe surprize!


11. Este ceva ce ai vrea să știe cititorii tăi despre cartea ta?

S.U. : Este o carte care se parcurge ușor. O carte lejeră, într-un format de buzunar, ușor de transportat în călătorii și vacanțe.


12. Ai dori mai mulți cititori? Ce le-ai spune ca să îți încerce cartea?

S.U. : Visul oricărui scriitor este să aibă cât mai mulți cititori și fani.
Suflet pierdut este un roman care cuprinde mai multe genuri: thriller-polițist, dramă, horror, dragoste. Așadar, cei care vor parcurge această carte vor fi ținuți cu sufletul la gură până la ultima pagină și vor trece prin mai multe stări.
Nu mă tem este un roman thriller psihologic, deci tuturor celor care le place acest gen, cât de puțin, îi invit să pătrundă în lumea lui Filip și să afle cine este el de fapt și de ce se află ținut prizonier de Ihrin.
Războiul legendelor este un roman epic-fantasy complex, o carte care le are pe toate. Va apărea în Octombrie 2017 la editura LIBREX, iar odată cu asta, voi pregăti multe alte surprize, printre care și un website interactiv în care toată lumea poate pătrunde mai adânc în lumea din carte, în Ținuturile de Veci.


13. Spune-mi câteva lucruri despre tine. Ce faci, cine ești? Eu știu că îți place mult sportul. Care este povestea din spatele succesului, vrei să atingi unele obiective în viață?

S.U. : Înafara posturii mele, 1,93m și circa 134kg, îmi place să-mi petrec timpul învățând lucruri practice și studiind în felul meu cursul lucrurilor, natura.
Sport am făcut dintotdeauna. Practic Strongman-ul de la vârsta de 18 ani și am participat la nenumărate competiții, atât pe plan național, cât și internațional. Am avut o apariție chiar și pe EUROSPORT în cadrul unui concurs, interviu la PROTV și DOLCE SPORT.
În primul rând, pentru a reuși în viață în ceea ce ne dorim, trebuie să fim încrezători în noi. Dacă noi nu credem în puterile noastre și ne privim ca pe niște persoane slabe, atunci cum putem să sperăm la ceva măreț? Este inadmisibil!

Trebuie să încetăm să privim lucrurile negativ. Trebuie să fim optimiști și să credem în noi, să credem că putem face orice atâta vreme cât trăim. Abia după ce atingem acest prag al mentalității noastre și nicio influență nu ne poate schimba acest lucru, atunci suntem cu un pas mai aproape de visele noastre.

Mi-am împlinit o grămadă de vise. Le-am atins mai repede decât aș fi îndrăznit să cred. Cum? Ei bine, am crezut în mine și am știut că pot face orice... repet: ORICE, iar nimic nu este imposibil. Am fost determinat, disciplinat și motivat. Zilnic mă gândeam la viața asta și la cât de valoroasă este fiecare zi. Dacă aș fi fost milionar, aș fi făcut exact aceleași lucruri pe care le fac și acum.
 Pentru mine, tot ce a fost până acum, știu că este doar începutul.Nu mai stați și așteptați după alții. Faceți ce puteți și gândiți-vă zilnic la menirea voastră în lume. Cunoașteți-vă îndeajuns încât să știți la ce sunteți buni și faceți doar aia, țintind perfecțiunea. Nu alergați după alte job-uri mai bine plătite în schimbul pasiunii voastre și a plăcerii voastre. Încercați să trăiți din ceea ce vă place să faceți.


14. Cum te-ai descrie ca personalitate?

S.U. : După cum am spus și mai sus, sunt o persoană complexă, disciplinată, calculată și ordonată în ceea ce-mi privește munca și cariera.


15. Specifică 3 hobby-uri.

S.U. : Muzica, călătoritul și jocurile pe PC.


16. Ce țări ai vizitat și care ți-au plăcut?

S.U. : Am vizitat: USA, GERMANIA, AUSTRIA, SPANIA, GRECIA, BULGARIA, UNGARIA.
Cel mai mult m-au impresionat, desigur, America și Austria.


17. Ce gen literar preferi și care este autorul tău favorit?

S.U. : Nu am un anume autor favorit. Îmi place să citesc mixt.
Totuși, ca gen literar preferat, le-aș spune pe următoarele: Thriller, Horror, Crime, Fantasy


18. Numește 3 cărți care te-au impresionat.

S.U. : Blaze, Dexter: Vise Întunecate și Crima din Orient Express


19. Ce îmi poți spune despre viitorul creației tale? Încotro te îndrepți, ce ai de gând să mai scrii?

S.U. : Aștept cu nerăbdare ca în Octombrie 2017 să ofer publicului noul meu proiect intitulat:  Războiul Legendelor: Deceniul Sfânt, Un epic-fantasy de dimensiuni considerabile, o poveste complexă cu multe personaje și locuri, plină de suspans, acțiune, sex și trădare, în care acțiunea se petrece cu 65 milionae de ani înaintea noastră.
Sper să ofer cititorilor ceva inedit, ceva ce niciun alt scriitor român nu a făcut până acum. Un website interactiv o să însoțească această carte, dar și multe altele.
Îi invit să urmărească pagina mea de facebook pentru a fi la curent cu noutățile în ceea ce privesc proiectele mele, atât pe plan literar cât și pe plan sportiv:


Un comentariu: