vineri, 29 decembrie 2017

Cititul - un mod de relaxare



Mă gândesc că mulţi dintre voi, mă refer la iubitorii de cărţi, alegeţi să citiţi pentru că asta vă face să vă simţiţi mai bine. Bineînţeles că pentru noi cititorii este o activitate specială, pentru oameni speciali.
În continuare, vă ofer câteva sfaturi care vă va ajuta să transformaţi cititul într-o activitate mult mai plăcută şi mai relaxantă:
            1. Stabileşte intervalul de timp alocat cititului

Într-o lume în care aproape totul se face în grabă şi unde mereu nu există timp suficient pentru a termina ce ai început, realizarea unui plan succint pare o idee genială.
Aşadar, este esenţial să ştim cât timp ne vom permite să citim azi. Nu contează în ce parte a zilei vom desfăşura această activitate, important este efectul final care va contribui la îmbunătăţirea stării de spirit, fie că vorbim de cititul unei cărţi dis-de-dimineaţă pentru a începe o zi mai veseli şi cu un plus de energie sau facem asta în cursul zilei după finalizarea unui proiect complex ori la sfârşitul zilei când dorim să combatem stresul şi oboseala. Indiferent de momentul ales, în fiecare dintre cazuri, de fapt, căutăm multă linişte.
  1. Priveşte cititul ca pe o activitate constantă
Multe din îndatoririle noastre de zi cu zi ne consumă mult prea mult timp şi, de multe ori, suntem nevoiţi să renunţăm la micile plăceri pentru a duce la bun sfârşit o serie de sarcini care ne împovărează atât fizic cât şi psihic. Nu ştiu dacă natura lor sau gradul de importanţă ori de complexitate vă permite să renunţaţi pentru puţin timp la ele şi să alocaţi „un pic” şi cititului, însă ştiu că dacă ne dorim ceva cu adevărat, îl obţinem. Şi aici mă refer la faptul că putem dormi cu o oră mai puţin, iar timpul economisit să-l alocăm lecturii. Ce spuneţi?
Drept urmare, este ideal să citim în fiecare zi. Creierul nostru trebuie „alimentat” zi de zi. Făcând din asta un obicei vom observa, treptat, cum stilul de viaţă se va schimba. Continuând să citim zilnic vom reuşi să formăm un echilibru între îndatoriri şi pasiuni.
  1. Alege locul perfect pentru tine
Întotdeauna locul ideal în care poţi citi o carte este acela unde e linişte. Şi dacă mai eşti şi singur în încăpere, e minunat. Mai mult decât atât, dacă mai ai şi un fotoliu sau o canapea, pătura preferată şi o cană cu ceai, cafea ori ciocolată caldă, cred că nu ne mai putem dori nimic mai mult, nu-i aşa?
  1. Alege o carte
Acum dacă am reuşit să stabilim cât timp vom citi şi unde vom face asta, a sosit momentul să alegem şi ce anume vom citi.
Ei bine, aici criteriile diferă de la persoană la persoană, dar un sfat tot vă pot da: întotdeauna, alegeţi să citiţi cărţile care credeţi că vă plac. De exemplu, eu prefer romanele psihologice. Nu pot spune că nu citesc şi alte tipuri de cărţi, dar atunci când caut o carte nouă sau, pur şi simplu, vreau să încep să citesc o carte, în primul rând, iau în calcul acest aspect pentru că astfel ştiu că posibilitatea ca noua carte să mă dezamăgească este mai mică decât dacă aş încerca să citesc o cu totul altă carte.
Este doar un exemplu. La mine aşa funcţionează. Poate la voi e diferit. Poate îmi veţi spune în comentarii.
  1. Nu-ţi impune anumite reguli
Reguli sunt peste tot. Este necesar ca ele să existe pentru a evita haosul. Dar aici nu avem nevoie de reguli. Poate vreţi să mă contraziceţi. Sau cel puţin eu aşa văd lucrurile.
Pentru ca totul să fie cât mai relaxant, eu cred că, nu ar trebui să ne impunem anumite standarde ca: „vreau să citesc cartea X în Y zile” sau „azi voi citi Z pagini”. Poate pentru azi să citesc Z pagini este prea mult pentru că sunt destul de obosită astfel încât să nu mă pot concentra la capacitatea maximă. Nu aţi avut astfel de zile? Aşa că, regula impusă va părea greu de realizat. Dar dacă iau cartea în mână şi citesc fie şi doar 10 pagini, apoi aleg să mă odihnesc, voi fi mulţumită că şi astăzi am alocat puţin din timpul meu cititului.
  1. La final ....
Sunt momente când apar diverse întrebări şi afirmaţii: „Oare cum se va termina această carte?” sau „Îmi place mult, aş vrea să nu ajung prea curând la sfârşitul cărţii.” ori pur şi simplu „Nu mai am răbdare, abia aştept finalul.”
Orice reacţie am avea inevitabilul se va produce, iar reacţia nu va întârzia să apară. Indiferent care va fi acesta, un lucru este clar, din orice carte vom avea mereu ceva de învăţat. Fiecare carte este o experienţă unică pe care o trăim numai dacă o citim.
Nu ezitaţi să citiţi. Citiţi cât mai multe cărţi deoarece ele vă vor deschide ochii spre noi orizonturi şi vă vor întroduce în lumea cunoaşterii. Nu oricine vă va îndemna spre lectură, dar voi, cunoascătorii acestei lumi magice, veţi putea îndruma şi alţi doritori să se bucure de tot ce e frumos.


Cu drag,
Şoarecele de bibliotecă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu