luni, 12 martie 2018

Recenzie ,,Cronica zeiței” de Natsuo Kirino

Titlu: Cronica zeiței

Autor: Natsuo Kirino

Editura: POLIROM

Număr de pagini: 253

Crezusem de mult că poveștile bune au fost spuse până acum și nimic nu mă mai putea surprinde într-atât încât să mă facă să visez iar la orice fantezie a altor lumi sau la personaje cu totul și cu totul fabuloase. Ceea ce am citit acum, mi-a făcut un refresh pentru întreaga mea conștiință rămasă încă de când eram copil. ,,Cronica zeiței” a creat în mintea mea o complexă lume Ying Yang, pe fundalul tropical al unei insule sărăcăcioase, dar îmbrăcată în cele mai vii culori ale naturii.

Natsuo Kirino creionează cu desăvârșită măiestrie caracterul a două surori, Namima și Kamikuu, destinate ca amândouă să fie câte o miko a tărâmului întunericului, respectiv a tărâmului luminii. Astfel, încă de la începutul cărții, autoare face cea mai fatală combinație: lumină și întuneric, viață și moarte, Ying și Yang, dragoste și ură, negru și alb. Cele două surori sunt despărțite brutal de la o vârstă fragedă și fiecare începe să-și urmeze destinul. Diferența dintre cele două este că una își acceptă povara, pe când cealaltă decide să fugă cu un bărbat de pe insulă. Tragedia nu întârzie după această încercare nereușită și tânăra Namima, care a refuzat să se împace cu gândul că este o miko a întunericului, sfârșește ucisă chiar de bărbatul cu care fugise. Cu toate acestea, sufletul femeii ajunge să slujească zeița închisă în Tărâmul Morților și percepția i se schimbă grav.

Nu trec fără să amintesc faptul că acest roman ciudat îmbină misterul, tragedia și dragostea cu fantezia, ca mai apoi să creeze o adevărată oază de originalitate de la prima filă și până la ultima. Mi-a stârnit atât sentimente contradictorii, cât și în ton cu personalitatea mea, bazându-se pe întâmplări extraordinare ale zeilor și oamenilor, păcătoși de ambele părți, încărcați de dragoste și apoi de ură, sfâșiați de tragedia în care se află, fără voința de a o depăși.

,,Un lucru nou se naște abia atunci când două lucruri devin unul. O calitate există prin faptul că se deosebește de altă calitate, opusă ei; sensul se naște prin faptul că ele există în perechi.

Mi-a lăsat un gust puternic amar și o certitudine că acest roman este diferit de oricare altul am citit până acum. Nu poti să-i ofer mai mult decât 10/10 pentru mâna și inspirația pe care Natsuo Kirino le-a dovedit prin această operă unică.

Toate gândurile mele bune,
Șoarecele de bibliotecă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu