luni, 30 aprilie 2018

Recenzie ,,Femeia cameleon” de Taylor Stevens

Titlu: Femeia cameleon

Autor: Taylor Stevens

Editura: TREI

Număr de pagini: 397

Femeie fiind, am dezvoltat inconștient o pasiune aparate pentru romanele în care personajul principal este de sex feminin, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care am ajuns la cartea Femeia cameleon. Bineînțeles, exceptând coperta, care arată super și descrierea delicioasă care o însoțește.

Față de alte cărți de genul ei, cea scrisă de Taylor Stevens are un mod captivant de a te ține strâns legat de ea până ce nu ajungi la ultima pagină. Îmbrăcând povestea unei bad girl, Vanessa ,,Michael” Munroe se dovedește pe parcurs a fi mult mai mult de-atât. Specialistă în extragerea de informații economice și politice, pricepută în luptă și în mânuirea cuțitelor, supraviețuind în orice condiții, femeia este un adevărat cameleon, așa cum și Taylor o numește, datorită eficienței și lejerității cu care Vanessa reușește să se adapteze oricărei religii, comunități, atmosfere, continent, țară sau cultură.

Piperată pe alocuri cu dragoste, aventură, acțiune, thriller, crimă și dinamism, povestea cărții se țese în jurul unei dispariții misterioase în Africa a unei fete aflată în drumeție, în urmă cu 4 ani. Munroe primește sarcina de a pleca în căutarea oricăror detalii despre ea, fapt ce o face pe protagonistă să meargă prin locuri și țări periculoase: Guineea Ecuatoriala, Camerun, Franța și să ne poarte în aventura ei supranaturală și în lupta cu băieții răi ce o împiedică să-și atingă țelul.

Ceea ce m-a frapat puțin, recunosc, și am aflat ulterior, este și povestea autoarei, cu câteva menționări făcute pe coperta cărții. ,,Născută în interiorul unui cult apocaliptic, despărțită de familia ei când avea 12 ani și lăsată să meargă la școală doar până în clasa a șasea, Taylor Stevens a locuit pe trei continente și în zece țări până la vârsta de 14 ani. Aproape toată adolescența și-a petrecut-o cerșind pe străzi și făcând tot felul de munci istovitoare. La 20 de ani, Stevens a părăsit cultul și a început să-și construiască o viață nouă, în libertate.”

Am fost profund și plăcut impresionată de ce am găsit în cartea intitulată Femeia comeleon, de complexitatea și originalitatea poveștii, de lejeritatea și ușurința cu care s-a citit în doar câteva zile și nu pot să-i ofer mai mult de 10/10 steluțe, că i-aș oferi.
O recomand cu drag tuturor.

Toate gândurile mele bune,
Șoarecele de bibliotecă