marți, 1 mai 2018

Recenzie ,,Misterul de la London Eye” de Siobhan Dowd

Titlu: Misterul de la London Eye

Autor: Siobhan Dowd

Editura: TREI

Număr de pagini: 242

Nu am întâlnit foarte multe cărți care să aibă ca personaj povestitor un copil, băiețel de 12 ani, cu anume particularități psihice excepționale. O combinație de mister și comedie se îmbină în cartea Misterul de la London Eye, așa cum și titlul o sugerează, aducând în prim-plan povestea unei dispariții misterioase a lui Salim, vărul lui Ted și Kat.

Toți copii, abia atingând vârsta adolescenței, cei trei hotărăsc să meargă la roata London Eye, unde pot urca într-o capsulă și face înconjurul unei roți gigantice. Întâmplarea face ca vărul celor doi să accepte un bilet de la un necunoscut și să ocupe un loc mai în față. Tragedia apare după ce capsula cu care Salim a plecat coboară, dar el nu se zărește nicăieri. Cei doi copii rămași la sol, Ted și Kat, devin îngrijorați când au certitudinea că vărul lor nu va coborî nici din următoarele capsule. Agitați, își anunță părinții și de aici situația demarează pe o cu totul altă pistă.

Simțindu-se vinovați pentru dispariția enigmatică, Ted și Kat încep o anchetă pe cont propriu. Spiritul lui Kat și careierul ingenios al lui Ted îi conduc pe cei mici în tot felul de locuri și intră în situații atipice pentru vârsta lor, dar făcându-le față cu brio împreună.

Pe parcurs, cartea îmbină niște elemente pe care nu le credeam atât de ușor de folosit într-un roman Yound Fiction Connection: meteorologia, sindromul de superdezvoltare al lui Ted, dispariția misterioasă a lui Salim în capsulă și drama unei familii dezbinate. Țesând o poveste complexă și educativă, în special pentru adolescenți, Siobhan Dowd înscrie romanul ei, publicat postmortem, în topul celor mai bune de felul său.

Fac o mențiune și asupra stilului în care este scrisă cartea, anume lejeritatea cu care se citește și capitolele scurte, m-au făcut să o termin în doar câteva ore. Pe lângă asta, dinamica acțiunii m-a ținut tot timpul activă și misterul și suspansul au roit în jurul meu până la ultimul capitol.

Ofer 8/10 steluțe cărții Misterul de la London Eye și o apreciere aparte coperții mov a celor de la Editura TREI.

Toate gândurile mele bune,
Șoarecele de bibliotecă