joi, 14 iunie 2018

Recenzie „Sinuciderea Ielelor” de Ana Mănescu

Titlu: Sinuciderea Ielelor

Autor: Ana Mănescu

Editura: Herg Benet

Număr de pagini: 188

Pasiunea mea pentru genul fantastic a început încă din copilărie, când poveștile lui Petre Ispirescu sau cele ale fraților Grimm erau practic nelipsite din colțișorul pentru teme. Tot de atunci am început practic să citesc absolut tot ce îmi pica în mână din acest gen.

Peste Sinuciderea Ielelor am dat dintr-o întâmplare fericită. La momentul respectiv nu cunoșteam decât titlul și o scurtă descriere despre această carte, coperta fiind încă în lucru, deci nu avea multe detalii de care să mă fi legat. Cu toate acestea, am solicitat cartea și am fost plăcut surprinsă în a constata că simțurile nu m-au înșelat.

Sinuciderea Ielelor este o culegere de povestiri, neașteptat de bine conturate, simple, dar complexe, cu un grad ridicat de încărcătură emoțională.

„Lasă-te de căutat în ruine. Nu ascund doar morți din trecut, ci moarte pentru noi toți.”

Volumul debutează cu o superbă și dramatică poveste a unei fete, al cărei sacrificiu trebuie să o transforme într-o sirenă. Lumea magică în care pătrunzi desculț este extrem de asemănătoare cu basmele și poveștile din popor, dar cu o tentă diferită de fiecare dată, de la macabră la extravagantă și de la dramatică la tristă.

Elementele îmbinate în fiecare povestire mi s-au părut de o originalitate ieșită din comun, chiar dacă se păstrează ideea de bază, cea culeasă din popor, și adusă la apogeul imaginației.

Mi-a plăcut mult stilul lejer în care este scrisă, și mi-a plăcut și mai mult ușurința cu care am citit această carte. Am fost total acaparată de ce scrie acolo, încât am terminat-o în doar câteva ore.

Ofer acestei cărți 10/10 steluțe și toată aprecierea mea imaginației fără frontiere a Anei Mănescu, care a făcut o treabă excelentă în revizuirea basmelor românești și a personajelor cu care deja ne-am învățat.

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul editurii Herg Benet: https://www.libris.ro/sinuciderea-ielelor-ana-manescu-HBP978-606-763-186-9--p1258213.html

Cu drag,
Șoarecele de bibliotecă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu